facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutube

Десять технологічних тенденцій, які змінять наше суспільство

Автор: Александра Йех
Переклад: Ауріка Світлицька
Джерело: Meta-Media

Фьорд, відділ Дизайнерських інновацій консалтингової компанії Аксантюр (Accenture), опублікував нещодавно аналіз 10-ти технологічних тенденцій цього року. З появою EX (Employee Experience) в процесі прийняття рішення за допомогою алгоритмів та масового маркетингу, технологічні досягнення повинні змінити наше навколишнє середовище і призвести до надзвичайних змін в нашому суспільстві, у приватній та професійній сферах.

  • Інтернет речей оголошує кінець масового маркетингу

Інтернет речей – це концепція, що стосується всіх об’єктів зв’язку та комунікації, які нас оточують і допомагають  в повсякденному житті. Згідно Фьорд, це нове середовище зв’язку змінило спосіб нашого споживання товарів та послуг. Ці аспекти більше не обмежені в часі і просторі (на відміну від витраченого часу в супермаркеті, наприклад). З інтернетом речей і смарт-пристроїв, які повністю проникли в нашу особистісну сферу, щоб проаналізувати і відповісти на наші вимоги в режимі реального часу, ми тепер – постійні споживачі.

Цей новий режим споживання означає кінець масового маркетингу і вступ в індивідуалізований маркетинг, де враховуються конкретні потреби кожного. Яке це має значення для рекламодавців? Зміна бренду для створення персональних відносини зі споживачем і збільшення лояльності клієнтів.

  • Етика та інтернетоб’єкти

Смарт-об’єкти знатимуть все про нас, починаючи від нашого стану здоров’я, наявності продуктів в нашому холодильнику та закінчуючи якістю повітря, яким ми дихаємо. Тепер на це сховище даних лягає велика відповідальність, з точки зору етики і поваги до приватного життя, бо громадяни знають, яку небезпеку несуть новітні технології, враховуючи масове шпигунство. У цьому контексті, цифрова довіра є важливішою, ніж коли-небудь, і компанії, які збирають ці дані, повинні бути в змозі гарантувати їх захист і безпеку, якщо вони хочуть переконати своїх користувачів.

dttya

  • Поява ЕХ (employee experience)

Прямих шляхів розвитку кар’єри більше не існує, сучасні люди створюють свій власний шлях по мірі виникнення можливостей. Це – правда, як і той факт, що нові технології і бум третинної сфери послуг засновані на професійних навичках, які легко дозволяють переходити від однієї професії до іншої, і міняти роботодавців. Аналітики Фьорд навіть заговорили про EX – Employee Exprerience[1] (досвід працівника), який є прототипом UЕ – User Experience (досвід користувача)[2]: за їхніми словами, робітники, як і споживачі, в даний час характеризуються своїм бажанням проживати і персоналізувати досвід, будувати кар’єру на замовлення, в якому вони особисто будуть брати участь.

  • Атомізація додатків

Згідно Фьорду, ми спостерігаємо за процесом «розпорошення додатків»: наші програми є більш адаптивними і покращеними, щоб відповідати нашому кочовому способу життя. Унікальність такого додатку, як Spotify (від Apple), полягає в його змозі ретранслювати музику з нашої кімнати до офісу або навіть до машини. В перспективі, наші програми можуть слідувати китайському додатку миттєвих повідомлень WeChat, який в змозі контролювати температуру і світло готельних номерів.

  • Чи розкіш стає нашою основою?

Завдяки цифровим технологіям, кожен має в даний час доступ до послуг, якими раніше тільки багата еліта могла користуватися: можна замовити собі водія через Uber, очистити і доставити одяг додому з Washio, отримати персональні поради по управлінню своїми фінансами, прослуховувати підготовчі онлайн-курси престижних університетів, таких як Гарвард. Все це стало можливим завдяки появі новітніх технологій і демократизації послуг, раніше недоступних для менш благополучних соціальних класів. Як показують останні дослідження, варто бути пильними, тому що йде мова не тільки про демократизацію, а й про збільшення верхньої межі: у той час коли громада отримує доступ до нових привілеїв, багатші будуть збільшувати статки. В майбутньому з’являться нові ультра VIP послуги, такі як цифрові персональні платформи або буде створена «платинова» версія операційної системи iOS.

  • Вступ урядових сил в цифрову епоху

Влада також заявила про своє цифрове перетворення, щоб скористатися можливостями, запропонованими новими технологіями. Зміни можуть бути пояснені як появою в міністерствах digital natives[3], які лише починають свою кар’єру, так і операційними заощадженнями, які дозволяють робити адміністративні процедури в режимі онлайн, вони – по-особливому важливі в часи жорсткої економії. Завдання, яке стоїть перед владою має два аспекти: по-перше, забезпечити дотримання конфіденційності громадян і їх права на доступ до даних, які вони викладають в Інтернеті, з іншого боку, вони пропонують прості платформи користування, щоб забезпечити доступність для всіх громадян.

dttya1

  • «Здоровий, бо багатий»

В умовах нестабільного економічного середовища і зростаючої вартості лікування, медичні онлайн-послуги користуються небувалим успіхом. Порівнюючи спеціальні прилади, призначені для забезпечення медичної та спортивної діагностики, з програмами для смартфонів і смарт-годинниками, можна сказати, що ринок смарт-об’єктів, орієнтованих на здоров’я, як очікується, зросте на 600% до 2019 року. Надалі цей сектор більше не зарезервований лише для професіоналів: кожен може відстежувати і аналізувати дані про стан здоров’я. Як зазначає Фьорд: «дані – це нові фітнес-аксесуари».

  • Нашестя віртуальної реальності

У 2016 році Віртуальне Життя – вже не фантастика. Перші віртуальні шлеми реальності від Sony, Samsung і Oculus користувалися особливою популярністю у аматорів відео ігор, але найближчим часом концепт Віртуальної реальності буде застосовуватися до усіх сфер нашого життя. Головне питання – це не «чи буде віртуальна реальність впливати на наше життя», а «коли і як це станеться». І не тільки в іграх. VR зробить революцію в багатьох галузях – віртуальний туризм, кіно в віртуальній реальності, а також в журналістиці – вона має намір посісти значиме місце в нашому повсякденному житті.

  • Менше думати і краще вирішувати

Цифрова революція створила дуже реактивний ринок, з інноваціями, які розвиваються на повній швидкості, і збільшують пропозицію товарів. За даними результатів, тільки в харчовій промисловості, ми обираємо з-поміж близько 200 варіантів щодня. Тепер, за даними Фьорд, дослідження показали: коли пропозиція занадто велика, ми більш схильні приймати такі рішення, які не приносять нам очікуваного задоволення. Завдання для компаній сектора Інформації та Телекомунікації полягає в наданні допомоги при прийнятті рішень, які допоможуть нам в нашому виборі. Це випадок Google Now. Тепер персональний цифровий помічник, який супроводжує нас під час прийняття рішень, надає нам всю інформацію, яка може виявитися корисною (обмін валюти, переклад слів, фондовий ринок, …).

  • Інновації та дизайн в структурах управління

В економіці, де інновації є необхідною умовою для виживання, компанії вкладають в них більше фінансів, ніж в інші дослідження і розробки. Якщо все більше і більше компаній створюють свої власні інкубатори та інноваційні сектори, то точності стосовно цифрових технологій бракує, і до сих пір багато-кого беруть сумніви щодо того, кому дійсно належать їхні управління та відділи Дизайнерських Інновацій: СМО Chief Marketing Officer[4] (Директору із маркетингу) чи CIO Chief Information Officer[5] (Директору з інформаційних технологій). Крім того, щоб забезпечити успіх центра сучасного дизайну та інновації, абсолютно необхідно, щоб вся компанія брала участь в процесі і щоб керівники насправді переймалися ризиками і інноваціями.

Починаючи з будинку, підключеного до інтернету, та завершуючи віртуальною реальністю та службами по прийняттю рішень, на нас чекає майбутнє сповнене інноваціями, як і передбачає Фьорд. Як завжди ми задаємось наскрізними питаннями: суверенітет даних, повага до приватного життя, доступність … В цій сфері є так багато секторів, які пропонують цікаві дебати.

[1] Employee experience представляє собою навмисні практичні розробки трудових ресурсів, продуктів, послуг, заходів та організаційного середовища з акцентом на якість досвіду співробітників і відповідних організаційних рішень.

[2] Досвід користування (англ. User Experience, UX) – це те, що людина відчуває при користуванні продуктом, системою чи сервісом (послугою). Основними об’єктами дослідження є враження, емоції та користь, отримані від взаємодії з продуктом.

[3] Digital Nativeцифрове покоління») – термін, вперше використаний американцем Марком Пренскі для позначення людей, які народилися під час цифрової революції і, тим самим, вже з самого свого народження перебувають під впливом цифрових технологій.

[4] CMO (англ. Chief Marketing Officer) – директор із маркетингу / комерційний директор, керівник, що відноситься до категорії топ-менеджменту, вищого керівництва підприємства. Визначає маркетингову стратегію підприємства, приймає рішення на вищому рівні, керує роботою маркетингової служби підприємства.

[5]CIO (англ. Chief Information Officer) – головний менеджер з інформації, директор з інформаційних технологій (співробітник корпорації, виконавець вищого рангу, що відповідає за придбання та впровадження нових технологій, управління інформаційними ресурсами).

Поділитись

Коментарі закріті